Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website
Menu
close

Aktuality

Vydán Standard konektivity škol 

4. 9. 2022

Úvod Dnešní svět poskytuje nepřeberné množství možností, jak zapojit moderní digitální technologie do výuky, což zvyšuje nároky nejen na pedagogy, ale také na jejich žáky. Pedagogové by měli být motivováni ve své výuce využívat digitální technologie tak, aby mohli plně rozvíjet digitální gramotnost a informatické myšlení svých žáků. Proto je zapotřebí vybudovat kvalitní digitální infrastrukturu školy, více

Fotky a ochrana soukromí v životě školy

26. 7. 2022

Vazba fotografování na českou legislativu Abychom mohli někoho vyfotografovat, potřebujeme k tomu nejprve jeho souhlas. Kromě toho že je to slušnost, vyžadují splnění této podmínky i zákony. A to vůbec nejde jen o GDPR, jak se hodně lidí domnívá.   Zákony, které toto vyžadují, platí v České republice už dlouho a jsou starší než GDPR a většina sociálních sítí, takže se vážně nejedná více

Jak si zkontrolovat bezpečnost školních webů a systémů vystavených do internetu

13. 7. 2022

Školní web a HTTP vs. HTTPS certifikáty Začneme u školních webových stránek. Školní stránky by měly sloužit jako prezentace školy, a tak bychom si na nich měli dát záležet nejen po stránce obsahové a vizuální, ale i po té bezpečnostní. Školní weby by vždy měly obsahovat HTTPS certifikát. Co to je? HTTPS je internetový protokol, nástupce již notoricky známého HTTP. Rozdíl mezi více

Anonymní režim prohlížeče a jeho rizika

8. 7. 2022

Co je to soukromé prohlížení? K čemu slouží? Anonymní režim je o něco soukromější způsob prohlížení webu ve srovnání s běžným brouzdáním. Je tedy vhodný při práci na sdílených počítačích například ve škole. Ve všech hlavních webových prohlížečích, jako je Chrome, Edge, Firefox a další, provádí anonymní režim následující činnosti: Odstraní uložené soubory cookie. To znamená, že pokud jste se více

Jak na školách řešit IT správu?

7. 7. 2022

Slovo za zřizovatele Účastníci debaty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zastupovala Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, a Martina Bětáková, vedoucí oddělení podpory škol. Moderátorem večera byl Josef Dašek, tajemník DigiKoalice z NPI. Přímo školy reprezentoval Karel Moric, ředitel ZŠ a MŠ Ludgeřovice. Sestavu doplnil Petr Polívka jakožto koordinátor IT guru pro Středočeský kraj. Online chat obsluhovala Anna více

Česká školní inspekce má metodický portál pro školy a školská zařízení - Kvalitní škola

16. 6. 2022

Odkaz na metodický portál ČŠI - Kvalitní škola Metodický portál nabízí mnoho různých inspirací zejména pro realizaci vlastního hodnocení školy a poskytuje vedení škol i učitelům na jednom místě mnoho relevantních podkladů využitelných při sledování kvality vzdělávání a při aktivitách vedoucích k jejímu zvyšování. Obsahovou osou, ke které se metodický portál váže, jsou kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání vycházející z modelu tzv. Kvalitní školy, v jednotlivých modifikacích a s popisem té nejvyšší, cílové, tedy tzv. výborné úrovně. K těmto hodnoticím kritériím, s nimiž pracuje Česká více

Jak řeší Národní plán obnovy digitální vyloučení? 

24. 5. 2022

Co je to digitální propast?  Rozdíly v přístupu a využívání informačních a komunikačních technologií jsou souhrnně nazývány digitální propastí. Ta je úzce navázána na ekonomický a sociální rozvoj každého jedince. Ekonomická a sociální nerovnost, často v kombinaci se speciálními vzdělávacími potřebami na straně žáka či jeho rodinného zázemí, způsobuje prohlubování nerovného přístupu a vede ke stavu jeho vyloučení. To může mít v budoucnu za následek více

Výzva: Digitální vysokokapacitní sítě z komponenty 1.3 Národního plánu obnovy

17. 5. 2022

Cílové skupiny Jedná se o výzvu pro podnikatelské subjekty, které splní podmínky uvedené ve výzvě, jejíž cílem je vybudování sítí s velmi vysokou kapacitou („vysokokapacitních sítí“ či „VHCN"), jež umožní spolehlivý přístup k službám elektronických komunikací pro přístup k internetu koncovým uživatelům se zvláštním zaměřením na venkovské oblasti, kde tržní řešení nejsou rentabilní a kde existuje jen malá komerční motivace více

Digitální učební pomůcky pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence. Z čeho je nakoupit a kde naleznete tipy?

15. 3. 2022

Jak lze finanční prostředky získat? Finanční prostředky jsou poskytovány na neinvestiční náklady vzniklé od 1. 1. 2022 do 31. 12. 2022. Jsou určeny pro základní školy a gymnázia, gymnázia se sportovní přípravou a dvojjazyčná gymnázia, zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazem obcí. Aby školy obdržely finanční prostředky letos, musí vyplnit dotazník do https://sberdat.uiv.cz deklarovat svůj záměr zahájit výuku dle školního vzdělávacího více

Digitalizace škol – finance již tento rok!

9. 3. 2022

Strategie 2030+ v souvislosti s digitalizací vzdělávání Jaké kroky podniklo MŠMT směrem k digitální transformaci školství? Byly schváleny nové RVP pro základní vzdělávání  a RVP pro gymnázia, která budou rozvíjet informatické myšlení a digitální gramotnost žáků.  Na to dále navazuje aktualizace RVP pro gymnázia, které pokračuje v modernizaci kurikula v digitální oblasti. Díky projektu SYPO se vybudovaly sítě metodických kabinetů informatiky a ICT a také se více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas

Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
Skip to content