Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Aktuality

Změna financování asistentů pedagoga

3. 11. 2022

Současné nastavení V současnosti je zajištění podpory vzdělávání žáků asistentem pedagoga v základních školách a školních družinách řešeno prostřednictvím podpůrných opatření doporučených školskými poradenskými zařízeními (ŠPZ) konkrétnímu žákovi. Tento systém ale nedává školám, samotným asistentům a v konečném důsledku ani žákům jistotu a perspektivu stability. Je totiž nutné si uvědomit, že tato pracovní pozice není pozicí osobního asistenta žáka, ale pozicí asistenta pedagoga, více

Speciální pedagog a školní psycholog pro každou ZŠ

23. 6. 2022

Co je cílem institucionalizace podpůrných pozic Cílem procesu institucionalizace je nastavit systém tak, aby služeb školního psychologa a školního speciálního pedagoga mohlo využívat co nejširší spektrum žáků, kteří vykonávají povinnou školní docházku, a zároveň byla dlouhodobě zajištěna profesní stabilita těchto pozic. Jak bude institucionalizace podpůrných pozic probíhat Od začátku zavedení inkluzívního systému vzdělávání v České republice (r. 2016) více

Doporučení pro ŠPZ k přístupu k ukrajinským dětem

13. 5. 2022

Několik informací pro ŠPZ Vzhledem k narůstajícímu počtu dotazů zasíláme upřesňující doporučení k přístupu k ukrajinským dětem, které na území České republiky pobývají za základě migrace způsobené válečným konfliktem, především k případným odkladům povinné školní docházky (OŠD). Školská poradenská zařízení (ŠPZ) při posouzení školní zralosti a vydání doporučení k OŠD postupují standardně jako u dětí českých či dětí s odlišným mateřským jazykem z jiných více

Vydán nový MANUÁL PRO UČITELE: Efektivní pomoc žákovi, který jeví známky psychických obtíží?

14. 3. 2022

Uplynulé školní období bylo v Česku ovlivněno vládními nařízeními proti šíření onemocnění covid-19. Zejména žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, ať už se specifickými poruchami učení, nebo psychickými obtížemi, zaznamenali v období online výuky propad motivace ke studiu a zhoršení obtíží. Seznamte se s tipy pro systematickou péči o duševní zdraví žáků, jak je připravil projekt APIV B (Podpora společného vzdělávání více

Efektivní komunikace školy s rodiči

22. 2. 2022

Každý vztah potřebuje péči a zájem obou stran, aby fungoval. Zásadním kořením pro něj jsou vzájemný respekt, dialog a spolupráce. Platí to i pro vztah rodina - škola, který je důležitý pro to, aby se tyto dva světy propojily v jeden, kde se dobře učí i vyučuje. Efektivní komunikace a spolupráce mezi učitelem a rodiči může fungovat na každé škole, nechte se více

Rozhovor s manažerem projektu UpSkilling Miroslavem Procházkou o vzdělávání dospělých

24. 11. 2021

Projekt UpSkilling CZ, jehož cílem je mimo jiné podpora a doplnění systémových prvků, které umožňují prohlubování kompetencí dospělých v rámci dalšího vzdělávání v ČR, započal svou realizaci v dubnu 2019. Přinášíme vám rozhovor s hlavním projektovým manažerem RNDr. Miroslavem Procházkou, CSc., který poskytnul komunitě odborníků na vzdělávání dospělých EPALE. Projekt UpSkilling je financován z Operačního programu Zaměstnanost. V Národním pedagogickém institutu více

Fakulty spustily společně s MŠMT reformu vzdělávání budoucích učitelů s cílem zlepšit jejich přípravu do praxe

29. 9. 2021

Podpis memoranda je výsledkem několikaměsíčních jednání, během nichž děkani fakult, zástupci ministerstva a experti z oblasti vzdělávání připravovali konkrétnější podobu reformy. Ministerstvo školství se spolu s děkany fakult připravujících učitele zavázali ke konkrétním krokům v následujících třech letech, které mají pro přípravu učitelů vytvořit adekvátní podmínky, kterých fakulty skutečně využijí v souladu s cíli reformy. Ta se rozběhne již během letošního více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas

Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
Skip to content