Střední článek MŠMT organizoval cyklus čtyř online webinářů pro zřizovatele, které probíhaly jednou měsíčně od ledna do dubna 2023. Určeny byly jak pro nové starosty, radní a zastupitele, tak pro ty, kteří již mají ve zřizovatelské roli zkušenosti.
S cyklem školy, od jejího základního kamene přes provoz až po výběr ředitele, je hodně práce a často se jedná o oblasti, ve kterých by odborná pomoc či rada přišla vhod. To byl také záměr pořádaných besed, prostřednictvím kterým jsme chtěli podat pomocnou ruku zřizovatelům, kterým není osud jejich školy nebo škol lhostejný a rádi by ovlivnili kvalitu vzdělávání ve své obci. Na webinářích se probírala stěžejní zřizovatelská témata, diskutovalo se o konkrétních situacích a prostor byl i na odpovídání dotazů účastníků.
Sledovanost a pozitivní zpětná vazba na besedy předčily naše očekávání, proto jsme se rozhodli
zorganizovat „přídavek“ v podobě mimořádného webináře. Jeho tématem bude střední článek
podpory.
Od 1. července 2023 se začne střední článek MŠMT postupně šířit do všech krajů. Chtěli bychom
proto zřizovatele škol seznámit s přípravami, obsahem, cíli i plánem realizace projektu a samozřejmě
také vyhodnocením dosavadního průběhu v pilotních okresech Semily a Svitavy.
Setkání se uskuteční ON-LINE 29. května 2023 v čase od 16.30 do 18 hodin. Přihlásit se můžete ZDE.
Organizační informace včetně odkazu na připojení pošleme přihlášeným na zadaný e-mail.
Jaká je role zřizovatele školy dle platné legislativy? Jaké jsou kompetence zřizovatele, co může a nemůže ve vztahu ke své škole? Jak může zřizovatel ovlivnit kvalitu vzdělávání ve své obci?
Se znalostí systému financování školství zápasí nejeden ředitel i zřizovatel. Přehledně Vám ukážeme, jak je tvořen rozpočet školy, s jakými zdroji hospodaří a jakou roli ve financování škol hraje zřizovatel.
Hodnocení a odměňování práce ředitele školy je plně ve Vašich rukách. Jak na to? Představíme Vám metodiku MŠMT a přidáme praktické tipy, jak objektivně a efektivně ředitele škol hodnotit.
Dle školského zákona je odpovědnost za dostupnost vzdělávání na každé jednotlivé obci. Ale zkušenost malých i velkých samospráv je jasná. Bez spolupráce s okolními obcemi se mnohé prostě neobejdou. A to nejenom při koordinaci kapacit škol, ale také při řešení dalších problémů. Představíme Vám různé formy spolupráce obcí a výhody, z kterých obce i samotné školy mohou těžit.
Jak jsme daleko s přípravami a harmonogramem realizace projektu? Jaké jsou jeho cíle a obsah?
Seznámíme Vás s nimi a podělíme se také o zkušenosti a zpětnou vazbu z dosavadního průběhu
v pilotních okresech Semily a Svitavy?