Aktuality

Rizika keyloggerů a ochrana před nimi ve školním prostředí

2. 6. 2023

Úvod Keyloggery jsou software nebo hardware, které slouží k záznamu stisknutých kláves na počítači. Žáci a studenti mohou potenciálně využívat hardwarové a softwarové keyloggery k různým účelům, ačkoliv tyto praktiky představují značná rizika a jsou přísně zakázány. Jednou z možností, jak keyloggery využít, je sběr osobních údajů, jmen a hesel. Tyto informace mohou být následně použity více

Analytické podklady pro tvorbu dlouhodobých záměrů v jednotlivých krajích

31. 5. 2023

Kapitoly Analytických podkladů Obsahově se Analytické podklady snaží pokrýt kapitoly nově vznikajícího Dlouhodobého záměru vzdělávání a vzdělávací soustavy ČR 2023-2027. Názvy těchto kapitol jsou níže: Analytické podklady ke stažení Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901 Název projektu: "Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR" více

Na českých školách odstartoval projekt Albushow prezenční setkání pro učitele druhého stupně základních škol

18. 5. 2023

V České republice odstartoval projekt Albus, který má dvěma českým školám pomoci při zavádění digitálních technologií do výuky. Za projektem stojí společnost Google a Edugo. Projekt se realizuje za podpory Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Národního pedagogického institutu České republiky. V rámci projektu budou mít učitelé a žáci na Základní škole Zdenky Braunerové v více

Kraje od MŠMT dostaly datové sety pro přípravu krajských akčních plánů

5. 4. 2023

Ministerstvo školství (MŠMT) rozeslalo krajům datové soubory pro přípravu analytických podkladů krajských akčních plánů. Jde o data zpracovaná z plošného šetření realizovaného pro MŠMT výzkumným konsorciem STEM a PAQ Research přes program BETA2 Technologické agentury. Níže si můžete stáhnout datové soubory a dozvědět se více o dalších aktivitách na koncepcích s názvem Dlouhodobý záměr ČR více

Kraje od MŠMT dostaly datové sety pro přípravu krajských dlouhodobých záměrů

31. 3. 2023

Aktuální k 31. 3. 2023 Ministerstvo školství (MŠMT) rozeslalo krajům datové soubory pro přípravu analytických podkladů krajských dlouhodobých záměrů vzdělávání na následující 4 roky. Věnujte prosím pozornost vedle dat, taky metodickým poznámkám k nim. Níže si můžete stáhnout datové soubory a dozvědět se více o dalších aktivitách na koncepcích s názvem Dlouhodobý záměr ČR i více

Financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách na období leden-srpen 2023

28. 2. 2023

Úvod věstníku Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v návaznosti na usnesení vlády ze dne 6. dubna 2022 č. 285 ke stanovení strategických priorit vlády České republiky ke zvládání dopadů uprchlické vlny související s invazí Ruské federace na Ukrajinu a usnesení vlády ze dne 22. června 2022 č. 560 o změně usnesení vlády ze dne 6. dubna 2022 více

ČŠI a SYPO společně o začínajících učitelích

25. 1. 2023

Zástupci České školní inspekce a projektu SYPO Národního pedagogického institutu ČR se na společném setkání na konci roku 2022 věnovali možnostem podpory škol se začínajícími učiteli. Více než 300 inspektorů z celé ČR se seznámilo se závěry, které vyplynuly z pilotáže Modelu systému podpory začínajících učitelů projektu SYPO, nebo s novými materiály k adaptačnímu procesu začínajících učitelů. Inspektoři více

Dětí ukrajinských uprchlíků je ve školách více než 50 tisíc

24. 11. 2022

Ukrajinci jsou nejpočetnější skupinou cizinců ve školách regionálního školství v ČR Celkový počet dětí a žáků v mateřských, základních a středních školách a konzervatořích činí ve školním roce 1 850 696. V případě základních škol počet dětí a žáků poprvé v historii České republiky překonal jeden milion, čemuž zde významně napomohlo právě i více než 39 478 ukrajinských uprchlíků. Cizinci s ukrajinským státním občanstvím více

Změna financování asistentů pedagoga

3. 11. 2022

Současné nastavení V současnosti je zajištění podpory vzdělávání žáků asistentem pedagoga v základních školách a školních družinách řešeno prostřednictvím podpůrných opatření doporučených školskými poradenskými zařízeními (ŠPZ) konkrétnímu žákovi. Tento systém ale nedává školám, samotným asistentům a v konečném důsledku ani žákům jistotu a perspektivu stability. Je totiž nutné si uvědomit, že tato pracovní pozice není pozicí osobního asistenta žáka, více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content