Právní poradenství, pracovní právo pro ředitele.
10 pravidel pro školní data v bezpečí
Data jsou v dnešní době to nejcennější, co školy z pohledu IT uchovávají. Proto je zapotřebí dodržovat několik základních bezpečnostních zásad a eliminovat tím většinu bezpečnostních hrozeb. Letní období můžeme využít pro správné nastavení ICT i nápravu případných chyb a nešvarů, které vznikly v období online distanční výuky.
GDPR ve výuce v době nouzového stavu
Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR (General Data Protection Regulation) je uceleným souborem pravidel na ochranu dat v EU. Cílem je hájit co nejvíce práva občanů EU proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji, dát jim větší kontrolu nad tím, co se s jejich daty děje. Organizace aktuálně přijímají opatření ke zvládnutí mimořádných opatření (COVID19). Pravidla ochrany osobních údajů (jako je obecné nařízení - GDPR) nestojí v cestě mimořádným opatřením. Stav nouze může některé kroky legitimizovat. Tyto kroky musí být úměrné a časově omezené.
Nouzový stav a pracovní právo ve školách
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví zakazuje osobní účast žáků na základním, středním a vyšším odborném vzdělávání ve školách a školských zařízeních od 11. 3. 2020 do odvolání. Toto opatření se ale nevztahuje na pracovníky školy. Ti jsou povinni plnit úkoly dané ředitelem školy a docházet do práce, jestliže jim to ředitel školy nařídí. Příkazy ředitele však musí být v souladu s doporučeními Ministerstva zdravotnictví. Problematice i kazuistice se budeme věnovat ve webináři.
Online vzdělávání z pohledu ředitele školy
Jaké kroky by měli zástupci vedení školy udělat pro to, aby se škola přesunula do světa online výuky? Jak jste o těchto záměrech informovat rodiče žáků? Je nutné ověřovat technologické vybavení žáků? Jak často a jakou formou s rodiči a žáky komunikovat? Jak koordinovat učitele a řešit rozvrhy hodin? Existuje nějaké podpora spolupráci žáků mezi sebou?
Praktické tipy pro výběr vybavení k online výuce
Představíme tipy a triky k výběru vybavení pro online výuku a poradíme, na co si dát pozor a čemu se vyhnout. Předvedeme vám zařízení, která mohou usnadnit tvorbu materiálů a přípravu na výuku, a upozorníme na mobilní zařízení vhodná pro učitele i žáky při online i klasické výuce.
Vedení školy v době krize a po ní: příležitosti a rizika
Management školy a týmů v nestandardních dobách klade na vedení škol úplně odlišné nároky. Tím pádem jsou vhodné také odlišné přístupy a nástroje vedení. Je to doba, kdy se projeví tzv. „pravé“ charaktery a potenciály lidí v týmu. Zároveň se ukážou silné a slabé stránky systému. Krize může být v mnohém i dobrá. Ukazuje, kde optimalizovat systémy. Skončením výjimečného stavu však nic nekončí. Může nastat i různě dlouhé a různě náročné „přechodné období“, které paradoxně často na ředitele klade větší nároky než samotný výjimečný stav.
Zápisy do prvních tříd od A do Z
Zápisy do škol letos komplikují uzavření škol a nouzový stav. Opatření MŠMT o zápisech v době karantény říkají, že zápisy budou probíhat v dubnu a bez osobní přítomnosti dětí ve škole. Zápisy Online, to je aplikace pro komplexní řešení zápisů do základních a mateřských škol. Mnoho škol ji využívalo v minulých letech, ale jejich počet je nyní mnohonásobně vyšší. Webinář ukáže vše pro úspěšný zápis ze strany škol i rodičů: elektronickou přihlášku, evidenci výsledků zápisu i tisk rozhodnutí a převod přijatých uchazečů do školních matrik.