KSH: Komplexní systém hodnocení

edu.cz > Podpora škol > Projekty ESIF > KSH: Komplexní systém hodnocení
Základní informace o projektuCíle projektuKlíčové aktivity projektuHlavní výstupy projektuVýzkumy projektu
Zahájení projektu:1. 2. 2017
Ukončení projektu:30. 11. 2022
Registrační číslo projektu:CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000751
Příjemce dotace:Česká školní inspekce (ČŠI)
Výše dotace:246 675 150 
Zdroj financování:Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Užitečné odkazy:

Cílem projektu je:

  • dokončit vývoj metod, postupů a nástrojů pro komplexní hodnocení kvality a efektivity vzdělávání a vzdělávací soustavy,
  • na jednotlivých úrovních propojit procesy externího a interního hodnocení,
  • sdílet představu o kvalitě ve vzdělávání,
  • hodnotit komplexně všechny části národního kurikula,
  • budovat kulturu hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání s ohledem na socioekonomický a teritoriální kontext,
  • důsledně využívat a interpretovat disponibilní inspekční data vzešlá z národních i mezinárodních aktivit a týkající se vzdělávání. 
  1. Řízení projektu – zajištění kvalitní realizace celého projektu včetně důkladné dokumentace procesů v souladu s metodickým prostředím OP VVV a metodami projektového řízení PRINCE 2
  2. Propojení externího a interního hodnocení škol a školských zařízení a tvorba příkladů inspirativní praxe – vývoj metod, postupů a nástrojů pro propojení externího 
    a interního hodnocení na úrovni vzdělávací soustavy ČR, na úrovni školy, na úrovni hodnocení pedagogů i konkrétních žáků, tvorba příkladů inspirativní praxe ve vybraných oblastech vztahujících se kritériím hodnocení podmínek, průběhu 
    a výsledků vzdělávání
  3. Hodnocení klíčových kompetencí – tvorba nástrojů pro hodnocení klíčových kompetencí dle RVP ZV na úrovni vzdělávacího systému i jednotlivých škol
  4. Monitorování úrovně spravedlivosti ve vzdělávacím systému – tvorba nástrojů pro sledování a vyhodnocování socioekonomického a teritoriálního zázemí žáků a škol a vlivu socioekonomických charakteristik na vzdělávání
  5. Sekundární analýzy inspekčních dat – analýza, interpretace a aplikace dat z řady dostupných domácích i mezinárodních datových zdrojů
  6. Implementace nových hodnoticích postupů a metod – vzdělávání školních inspektorů, ředitelů škol i učitelů v práci s vybranými projektovými výstupy
  7. Spolupráce s ostatními IPs a IPo v oblasti zvyšování kultury hodnocení – spolupráce 
    s nositeli dalších relevantních IPs a IPo s cílem propojovat poznatky z jejich realizace 
    a dosáhnout maximální synergie výstupů
  8. Evaluace – realizace vnitřní evaluace, jejímž předmětem je především systematické sledování a vyhodnocování realizace jednotlivých klíčových aktivit a jejich přínosu ke stanoveným cílům
  • Metodika propojení externího a interního hodnocení škol
  • Popisy inspirativní praxe škol k vybraným kritériím dle modelu tzv. Kvalitní školy
  • Analytické dokumenty a publikace reflektující v souvislostech výsledky mezinárodních šetření PISA, PIRLS, TIMSS a TALIS
  • Metodické publikace s vybranými úlohami z mezinárodních šetření poskytující inspiraci pro rozvoj žákovských dovedností
  • Soubory nástrojů a metodiky pro hodnocení klíčových kompetencí dle RVP ZV
  • Systém indikátorů umožňující definovat spravedlivost ve vzdělávání na úrovni školy, vč. metodiky k monitorování a vyhodnocování spravedlivosti vzdělávacího systému
  • Průběžné a důsledné vzdělávání pedagogických pracovníků škol, pracovníků ČŠI a dalších aktérů ve vzdělávání, kteří budou s novými metodami, postupy a nástroji v rámci systému pracovat

Výzkumy projektu:

Infografiky k analytickým výstupům

PISA-Infografika-I
PISA-infografika-2
PISA-infografika-3
Infografika-PISA-2018_kom

Inspirativní videa v návaznosti na výzkumy:

Skip to content