Střední článek podpory vede Martina Běťáková

edu.cz > S2030+ > Podpora a řízení škol > Střední článek podpory vede Martina Běťáková

Martina Běťáková je duší středního článku podpory. Stála u jeho zrodu, vytvářela jeho koncepci, vybírala kolegy do týmu a soustavně ho posunuje kupředu. Ředitelé škol a zřizovatelé pilotních okresů ji dobře znají a vědí, že se na ni mohou spolehnout. Zpětná vazba od nich vypovídá za vše. Školy nám píší, že možnosti konzultací se středním článkem jsou pro ně k „nezaplacení“ a nejlepší pomoc, kterou za poslední roky dostaly. Podpora školám a zřizovatelům je pro M. Běťákovou, vedoucí Oddělení podpory škol, srdeční záležitost.


Martina Běťáková vystudovala Katolickou teologickou fakultu Univerzity Karlovy a zajímavostí je, že byla jednou z prvních žen, které mohly na této nejstarší fakultě v oboru katolická teologie také odpromovat. Poté působila jako pedagog na Dívčí katolické střední škole v Praze, jako zástupce ředitele ZŠ a MŠ Psáry a manažer soukromé Základní školy Navis. Vede Rodinné centrum Dolní Jirčany, kde provozují dětskou skupinu a mikrojesle. Od roku 2009 působila jako lektorka kurzů efektivního rodičovství a od roku 2016 přednáší efektivní komunikaci v diplomových kurzech společnosti Montessori. Bohaté zkušenosti má také v roli veřejného zřizovatele. Od roku 2014 je místostarostkou obce Psáry, kde má na starost školství a neformální vzdělávání. Měla příležitost stát u zrodu úplně nové moderní školy pro 21. století. Aby s každodenním životem škol i žáky zůstala v kontaktu, vrátila se od letošního školního roku alespoň na jeden den opět do třídy a vyučuje na druhém stupni výchovu k občanství.

V roce 2019 Martina nastoupila na MŠMT, kde se v rámci oddělení strategie a analýz podílela na tvorbě Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+. Možnost vést pilotáž středního článku a koordinovat podporu školám a zřizovatelům pro ni byla velkou výzvou a příležitostí. Zúročila tak své zkušenosti z praxe, samosprávy i studia, snahu o koncepčnost práce, která nepostrádá pestrost, strategické plánování, komunikační a organizační schopnosti a dovednost pružně reagovat na okamžité výzvy. Jak sama říká, ráda by svým nasazením přispěla ke zvyšování kvality našich škol. Energii a odhodlání jí k tomu dodávají dcera Františka a syn Toník.



Skip to content