Čtvrté jednání Konventu proběhlo 12. dubna 2024
10. 4. 2024Video k 4. jednání Konventu Podklady pro jednání více
Video k 4. jednání Konventu Podklady pro jednání více
Program: 9:30 – 10:00 Zahájení 10:00 – 11:00 Kroky k udržitelnému a férovému financování regionálního školství 11:00 – 11:30 Přestávka 11:30 – 12:30 Výsledky českých žáků v českých i mezinárodních srovnáních – PISA a ČŠI 12:30 – 13:00 Shrnutí a závěry Video ke 3. jednání Konventu Podklady pro jednání více
V rámci metodické podpory, kterou MŠMT každoročně školám poskytuje, proběhne ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem (NPI) živě streamovaná debata, kterou můžete sledovat online již 29. 11. 2023 od 15 hodin. Motto setkání je: "Pokročilé, nebo základní digitální pomůcky? Rozhodují potřeby žáků". Anna Stočesová Martinková, vedoucí Oddělení podpory digitálního vzdělávání MŠMT, shrne základní informace o účelu, více
Video ke 2. jednání Konventu Záznam jednání je zde https://www.youtube.com/live/k4QhPXe4Ai0?app=desktop Podklady pro jednání Veřejná konzultace Dlouhodobého záměru vzdělávání ČR 2023-2027 (web) více
Video záznam z 1. jednání Konventu k přehrátí Záznam jednání - odkaz ZDE Podklady pro jednání více
Aktuální k 15. 6. 2023 Úvodní informace Informační materiál Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy slouží jako metodický výklad k zákonu Lex Ukrajina IV pro oblast regionálního školství. “Lex Ukrajina IV”, tedy zákon č. 20/2023 Sb., kterým byl upraven a doplněn zákon č. 67/2022 Sb. označovaný jako Lex Ukrajina (1) nabývá účinnosti dnem 24. ledna 2022. Hlavní více
Úvod Keyloggery jsou software nebo hardware, které slouží k záznamu stisknutých kláves na počítači. Žáci a studenti mohou potenciálně využívat hardwarové a softwarové keyloggery k různým účelům, ačkoliv tyto praktiky představují značná rizika a jsou přísně zakázány. Jednou z možností, jak keyloggery využít, je sběr osobních údajů, jmen a hesel. Tyto informace mohou být následně použity více
Úvod V dnešní době se umělá inteligence (AI) stává důležitým nástrojem pro zlepšení kybernetické bezpečnosti ve školním prostředí. AI systémy, jako je ChatGPT, jsou navrženy tak, aby se vyhýbaly škodlivým nebo zneužitelným výstupům, což zahrnuje odmítání žádostí o generování škodlivého obsahu, jako jsou phishingové e-maily nebo keyloggery. Avšak i tak může být AI někdy zneužita více
Úvod Evropská komise zakázala na přelomu února a března svým zaměstnancům používat čínskou sociální síť TikTok na jejich pracovních zařízeních. Udělala to zejména kvůli obavám z ochrany dat. Měli byste to zvážit i na vaší škole? A co na to děti? TikTok je oblíbenou aplikací pro sdílení krátkých videí a přitahuje miliony uživatelů z celého světa. více
Přínos ŠIS Přínos ŠIS spočívá především ve vedení školní matriky, evidenci třídních knih, sledování docházky, komunikaci s rodiči, automatickém generování dokumentů, ale třeba také v plánování akcí, objednávání jídel či evidenci plateb. Smyslem je, aby všechny potřebné funkcionality měli učitelé, ředitelé i rodiče na jednom místě. Nově budou předávat individuální údaje také mateřské školy Zatímco pro základní více