Aktuality

Analytické podklady pro tvorbu dlouhodobých záměrů v jednotlivých krajích

31. 5. 2023

Kapitoly Analytických podkladů Obsahově se Analytické podklady snaží pokrýt kapitoly nově vznikajícího Dlouhodobého záměru vzdělávání a vzdělávací soustavy ČR 2023-2027. Názvy těchto kapitol jsou níže: Analytické podklady ke stažení Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901 Název projektu: "Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR" více

Kraje od MŠMT dostaly datové sety pro přípravu krajských akčních plánů

5. 4. 2023

Ministerstvo školství (MŠMT) rozeslalo krajům datové soubory pro přípravu analytických podkladů krajských akčních plánů. Jde o data zpracovaná z plošného šetření realizovaného pro MŠMT výzkumným konsorciem STEM a PAQ Research přes program BETA2 Technologické agentury. Níže si můžete stáhnout datové soubory a dozvědět se více o dalších aktivitách na koncepcích s názvem Dlouhodobý záměr ČR více

Kraje od MŠMT dostaly datové sety pro přípravu krajských dlouhodobých záměrů

31. 3. 2023

Aktuální k 31. 3. 2023 Ministerstvo školství (MŠMT) rozeslalo krajům datové soubory pro přípravu analytických podkladů krajských dlouhodobých záměrů vzdělávání na následující 4 roky. Věnujte prosím pozornost vedle dat, taky metodickým poznámkám k nim. Níže si můžete stáhnout datové soubory a dozvědět se více o dalších aktivitách na koncepcích s názvem Dlouhodobý záměr ČR i více

Školní informační systémy (ŠIS) pro mateřské školy

12. 12. 2022

Přínos ŠIS Přínos ŠIS spočívá především ve vedení školní matriky, evidenci třídních knih, sledování docházky, komunikaci s rodiči, automatickém generování dokumentů, ale třeba také v plánování akcí, objednávání jídel či evidenci plateb. Smyslem je, aby všechny potřebné funkcionality měli učitelé, ředitelé i rodiče na jednom místě. Nově budou předávat individuální údaje také mateřské školy Zatímco pro základní více

Dětí ukrajinských uprchlíků je ve školách více než 50 tisíc

24. 11. 2022

Ukrajinci jsou nejpočetnější skupinou cizinců ve školách regionálního školství v ČR Celkový počet dětí a žáků v mateřských, základních a středních školách a konzervatořích činí ve školním roce 1 850 696. V případě základních škol počet dětí a žáků poprvé v historii České republiky překonal jeden milion, čemuž zde významně napomohlo právě i více než 39 478 ukrajinských uprchlíků. Cizinci s ukrajinským státním občanstvím více

Změna financování asistentů pedagoga

3. 11. 2022

Současné nastavení V současnosti je zajištění podpory vzdělávání žáků asistentem pedagoga v základních školách a školních družinách řešeno prostřednictvím podpůrných opatření doporučených školskými poradenskými zařízeními (ŠPZ) konkrétnímu žákovi. Tento systém ale nedává školám, samotným asistentům a v konečném důsledku ani žákům jistotu a perspektivu stability. Je totiž nutné si uvědomit, že tato pracovní pozice není pozicí osobního asistenta žáka, více

Vydán Soubor pedagogicko-organizačních informací pro škol rok 2022/2023

31. 8. 2022

Na začátku nového školního roku jsme pro školy připravili  "Soubor pedagogicko-organizačních informací 2022/2023" (SPOI). Dokument je určen pro mateřské, základní, základní umělecké, střední a vyšší odborné školy, konzervatoře, jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a školská zařízení. V textu naleznete potřebné informace k organizaci školního roku, aktuální změny školské legislativy, důležité novinky pro jednotlivé druhy více

Jak na školách řešit IT správu?

7. 7. 2022

Slovo za zřizovatele Účastníci debaty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zastupovala Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, a Martina Bětáková, vedoucí oddělení podpory škol. Moderátorem večera byl Josef Dašek, tajemník DigiKoalice z NPI. Přímo školy reprezentoval Karel Moric, ředitel ZŠ a MŠ Ludgeřovice. Sestavu doplnil Petr Polívka jakožto koordinátor IT guru pro Středočeský kraj. více

Odměňování ředitelek a ředitelů škol - metodika pro zřizovatele

12. 4. 2022

Celou metodiku naleznete v části webu Edu.cz - Metodické materiály pod názvem: Metodické doporučení pro zřizovatele k odměňování ředitelů. Zřizovatel určuje řediteli školy plat, hodnotí a stanovuje odměny. Schvalování nenárokových složek platu ředitele je v rámci České republiky velmi různorodé. Zatímco města, která zřizují více škol, mívají obvykle kritéria hodnocení a odměňování podrobně zpracována, menší obce více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content