Aktuality

Novela vyhlášky o dokumentaci škol a školských zařízení

8. 12. 2022

Důvod novelizace vyhlášky Zásadním důvodem pro novelizaci byla úprava jednotlivých statistických výkazů, kdy došlo jednak k redukci již nepotřebných položek a současně bylo třeba zajistit sledování některých dalších údajů (především v souvislosti se zajištěním financování regionálního školství). Změny se dotkly jak údajů o dětech, žácích a studentech (výkazy řady M, S, Z a R), tak i údajů o zaměstnancích a více

Dětí ukrajinských uprchlíků je ve školách více než 50 tisíc

24. 11. 2022

Ukrajinci jsou nejpočetnější skupinou cizinců ve školách regionálního školství v ČR Celkový počet dětí a žáků v mateřských, základních a středních školách a konzervatořích činí ve školním roce 1 850 696. V případě základních škol počet dětí a žáků poprvé v historii České republiky překonal jeden milion, čemuž zde významně napomohlo právě i více než 39 478 ukrajinských uprchlíků. Cizinci s ukrajinským státním občanstvím více

Vzniká Dlouhodobý záměr vzdělávání České republiky 2023-2027

11. 11. 2022

Kulaté stoly a konzultace se širokou veřejností V listopadu a prosinci 2022 proběhne řada kulatých stolů a konzultací s odbornými skupinami i širokou odbornou veřejností k prioritním oblastem. Zveme vás tak na on-line setkání, kde budou prioritní oblasti a návrhy opatření, včetně návaznosti na postup a plnění cílů Strategie 2030+, poprvé veřejně prezentovány. Následovat bude více

Změna financování asistentů pedagoga

3. 11. 2022

Současné nastavení V současnosti je zajištění podpory vzdělávání žáků asistentem pedagoga v základních školách a školních družinách řešeno prostřednictvím podpůrných opatření doporučených školskými poradenskými zařízeními (ŠPZ) konkrétnímu žákovi. Tento systém ale nedává školám, samotným asistentům a v konečném důsledku ani žákům jistotu a perspektivu stability. Je totiž nutné si uvědomit, že tato pracovní pozice není pozicí osobního asistenta žáka, více

Speciální pedagog a školní psycholog pro každou ZŠ

23. 6. 2022

Co je cílem institucionalizace podpůrných pozic Cílem procesu institucionalizace je nastavit systém tak, aby služeb školního psychologa a školního speciálního pedagoga mohlo využívat co nejširší spektrum žáků, kteří vykonávají povinnou školní docházku, a zároveň byla dlouhodobě zajištěna profesní stabilita těchto pozic. Jak bude institucionalizace podpůrných pozic probíhat Od začátku zavedení inkluzívního systému vzdělávání v České republice (r. více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content