Čtvrté jednání Konventu proběhlo 12. dubna 2024
10. 4. 2024Video k 4. jednání Konventu Podklady pro jednání více
Video k 4. jednání Konventu Podklady pro jednání více
Program: 9:30 – 10:00 Zahájení 10:00 – 11:00 Kroky k udržitelnému a férovému financování regionálního školství 11:00 – 11:30 Přestávka 11:30 – 12:30 Výsledky českých žáků v českých i mezinárodních srovnáních – PISA a ČŠI 12:30 – 13:00 Shrnutí a závěry Video ke 3. jednání Konventu Podklady pro jednání více
Výzkum pro MŠMT v letech 2022–2023 realizovaly organizace PAQ Research, s.r.o. a STEM Ústav empirických výzkumů, z.ú. z programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Výzkumný projekt měl plný název Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení. Specializované činnosti jako metodik prevence nebo výchovný více
Materiál MŠMT stanovuje podmínky pro financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře) na období od 1.9.2023 do 31.12.2023. Podmínky jsou obdobné jako v předchozím školním roce.Od pondělí 18. září 2023 do pátku 22. září 2023 bude probíhat mimořádné šetření (https://sberdat.uiv.cz/login), na základě kterého školy projeví závazný zájem o finanční prostředky. Po tomto datu již nebude více
Video ke 2. jednání Konventu Záznam jednání je zde https://www.youtube.com/live/k4QhPXe4Ai0?app=desktop Podklady pro jednání Veřejná konzultace Dlouhodobého záměru vzdělávání ČR 2023-2027 (web) více
Video záznam z 1. jednání Konventu k přehrátí Záznam jednání - odkaz ZDE Podklady pro jednání více
Hlavní zjištění Doporučení Pro to, aby došlo ke snížení vysoké míry traumatizace dětí, odebírání dětí z rodin i vážného neúspěchu ve vzdělávání, je nezbytné: Speciální pozornost je přitom třeba věnovat regionům silně zatíženým sociálními problémy, kde končí ve státní péči pětkrát až desetkrát více dětí než v oblastech s lepší sociální situací. Podrobná doporučení, jak na to, dává třetí kapitola Zprávy od str. více
Tento metodický materiál připravil Národní pedagogický institut ČR především pro zaměstnance základních škol a další zájemce se širší pedagogické veř více
Úvod Keyloggery jsou software nebo hardware, které slouží k záznamu stisknutých kláves na počítači. Žáci a studenti mohou potenciálně využívat hardwarové a softwarové keyloggery k různým účelům, ačkoliv tyto praktiky představují značná rizika a jsou přísně zakázány. Jednou z možností, jak keyloggery využít, je sběr osobních údajů, jmen a hesel. Tyto informace mohou být následně použity více
Úvod V dnešní době se umělá inteligence (AI) stává důležitým nástrojem pro zlepšení kybernetické bezpečnosti ve školním prostředí. AI systémy, jako je ChatGPT, jsou navrženy tak, aby se vyhýbaly škodlivým nebo zneužitelným výstupům, což zahrnuje odmítání žádostí o generování škodlivého obsahu, jako jsou phishingové e-maily nebo keyloggery. Avšak i tak může být AI někdy zneužita více