Základní informace o projektuCíle projektuKlíčové aktivity projektuHlavní výstupy projektu
Zahájení projektu: | 1. 12. 2016 |
Ukončení projektu: | 30. 11. 2021 |
Registrační číslo projektu: | CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0002110 |
Příjemce dotace: | Národní pedagogický institut ČR, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků |
Výše dotace: | 98 700 000 Kč |
Zdroj financování: | Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
- Podpora kompetencí pedagogických pracovníků rozvíjet čtenářskou, matematickou, digitální gramotnost a informatické myšlení dětí a žáků v mateřských a základních školách
- Návrh celkového pojetí základních gramotností tak, aby pedagogičtí pracovníci sdíleli společnou představu o kvalitě vzdělávání v těchto oblastech
- Technologická podpora pro diseminaci metodických materiálů a pro práci učitelů s nimi
- Řízení projektu – ustanovení projektového týmu, průběžné monitorování a kontrola plnění cílů, PR a propagace projektu
- Spolupráce – spolupráce a komunikace s ostatními IPs projekty, s regionálními projekty MAP, odbornou veřejností
- Evaluace – průběžná evaluace projektu, jeho výsledků a výstupů, sběr dat od cílové skupiny, vyhodnocování dat z jiných projektů a aktivit zřizovatelů škol
- Pojetí základních gramotností – odborné panely a společenství praxe – setkávání odborných panelů, které vytváří systematizovaný pohled na celou problematiku očekávaných výsledků učení pro jednotlivé základní gramotnosti, vzdělávání a metodická podpora členů společenství praxe
- Ucelená metodická podpora – společenství praxe a regionální centra podpory na školách – metodická podpora pilotních škol v regionech, podpora sdílení a přenosu zkušeností škol s plánováním a realizací výuky v reakci na koncepty základních gramotností, organizace regionálních setkání společenství praxe
- Technologická podpora pro diseminaci metodických materiálů a pro práci učitelů s nimi – tvorba reputačního systému, profilu učitele a nových modulů metodického portálu RVP.CZ
- Přehled výstupů projektu s anotacemi a web kampaně Gramotnosti.pro život – Učíme v souvislostech.
- Sada 35 online lekcí na čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost na Metodickém portálu RVP.CZ.
- Příručka Gramotnosti v ŠVP na ZŠ pro koordinátory školního vzdělávacího programu.
- Soubor očekávaných výsledků učení v uzlových bodech vzdělávání pro čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost (video průvodce)
- Metodické inspirace pro rozvoj gramotností pro MŠ a pro jednotlivé vzdělávací obory na ZŠ (náměty pro cílová zaměření oborů)
- Minikonference odborných panelů pro čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost
- Společenství praxe pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti napříč vzdělávacími obory a činnostmi s dětmi
- Aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti (publikace pro MŠ, publikace pro ZŠ – 1. stupeň, 2. stupeň, sborník pro 1. stupeň, sada materiálů pro MŠ – TIO)
- Průběžný rozvoj sítě koordinátorů a lektorů gramotností (předáno EDUSÍTI NPI)
- Systematická podpora 36 pilotních škol a pilotní provoz školních/regionálních center gramotností.
- Mapa gramotnosti – školy a organizace podporující žáky/učitele v rozvoji základních gramotností.
- Přehledová studie k celkovému pojetí základních gramotností a vybraných příkladů dobré praxe.
- Katalog výukových materiálů EMA.RVP.cz s napojením na další úložiště po celé ČR (reputační systém)
- Systém Profil Učitel 21 na inovovaném Metodickém portálu RVP.CZ
- Rámec učitele rozvíjejícího základní gramotnosti.
- Výstupy závěrečné konference PPUČ.
Užitečné odkazy:
Další informace o projektu na gramotnosti.pro
Novinky z projektu
– Odebírejte newsletter
– Facebook projektu
– YouTube kanál projektu (videa)
Metodická podpora pro učitele
– Gramotnosti.pro život – Online lekce
– RVP.cz – metodický portál
– EMA.rvp.cz – vyhledávání materiálů do výuky
– Profil Učitel 21 – digitální kompetence učitele
Aktuality:
Očekávané výsledky učení pro výuku čtenářské, matematické a digitální gramotnosti
Očekávané výsledky učení (OVU) pro čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost představují dílčí…
8. září – Mezinárodní den gramotností
Od roku 1966 si připomíná celý svět 8. září jako Mezinárodní den gramotností na připomínku důležitos…
Vydány 4 Metodické materiály pro rozvoj gramotností ve výuce v MŠ a ZŠ
Projekt Podpora práce učitelů (PPUČ) Národního pedagogického institutu ČR vydal čtyři publikace s ko…
SELFIE a Profil Škola21 – rozvíjíme školu i digitálně
Dne 30. dubna 2021 se uskuteční online minikonference digitální gramotnosti projektu Podpora pr…
Učitelé učitelům – základní gramotnosti ve společenstvích praxe
Na jaře 2021 se koná poslední série pravidelných setkávání učitelů MŠ a ZŠ napříč obory, předměty, a…
Jak na digitální gramotnost ve výuce napříč obory pomocí inspirace u kolegů
Hledáte nápady na inovaci výuky a rozvoj digitální kompetence v návaznosti na aktualizaci …