Základní informace o projektuCíle projektuKlíčové aktivity projektuHlavní výstupy projektu
Zahájení projektu: | 1. 1. 2018 |
Ukončení projektu: | 30. 10. 2022 |
Registrační číslo projektu: | CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363 |
Příjemce dotace: | Národní pedagogický institut ČR |
Výše dotace: | 348 415 000 Kč |
Zdroj financování: | Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Hlavním cílem projektu je vytvoření, ověření a implementace systému ucelené modulární podpory, která přispívá ke zvyšování profesního rozvoje vedoucích pracovníků v oblasti pedagogického řízení škol a učitelů v oblasti oborových didaktik, a to prostřednictvím profesních společenství využívajících širokého spektra forem kolegiální podpory a DVPP s definovanými kritérii kvality
- Řízení projektu – sestavení projektového týmu, nastavení řízení projektu, kontrolních mechanismů, koordinace činností projektu
- Evaluace – zajištění vnitřní i vnější zpětné vazby o realizaci aktivit projektu, analýza vzdělávacích potřeb vybraných cílových skupin projektu
- Spolupráce – vybudování znalostní základny pro řízení systémových změn a syntéza výstupů prostřednictvím odborných panelů, realizace odborných konferencí
- Kabinety – návrh a pilotní ověření modelu uceleného, průběžného a modulárního systému profesní podpory učitelů prostřednictvím sítě metodických kabinetů, pilotní ověření a implementace metodických kabinetů na národní, krajské a vybrané oblastní úrovni, vytvoření sítě krajských ICT metodiků
- Kvalita – vytvoření a pilotní ověření systému řízení kvality DVPP garantovaného MŠMT
- Management – návrh a pilotní ověření modelu uceleného, průběžného a modulárního systému podpory vedení škol, zejména v oblasti pedagogického řízení
- Podpora – realizace vzdělávacích programů pro členy metodických kabinetů, hodnotitele DVPP, učitele a ředitele v oblasti podpory začínajících učitelů
- Začínající učitel – návrh a pilotní ověření modelu uceleného, průběžného a modulárního systému podpory začínajících učitelů ve spolupráci s uvádějícími učiteli a vedením škol
- Veřejnost – informační podpora efektivních a inovativních forem profesního rozvoje pedagogických pracovníků
- Doporučení pro optimalizaci sítě AOs na úrovni jednotlivých krajů
- Optimalizovaná krajská síť AOs zohledňující výše uvedená doporučení
- Pilotáž systému (vzorek min 500 osob opouštějící vzdělávací systém bez ukončeného středoškolského Analýzy potřeb vedení škol, koordinátorů ICT, začínajících učitelů, vedoucích předmětových komisí
- Odborné panely
- Odborné konference
- Modely systému profesní podpory pro jednotlivé metodické kabinety
- Síť krajských metodických kabinetů a ICT metodiků
- Systém řízení kvality DVPP
- Model komplexního, kontinuálního, modulárního systému podpory managementu škol
- Stálá konference ředitelů
- Vzdělávací programy, webináře => YouTube
- Model komplexního, kontinuálního, modulárního systému podpory začínajících učitelů ve spolupráci s uvádějícími učiteli a vedením škol => materiály k začínajícím učitelům
Užitečné odkazy:
Další informace o projektu
https://www.projektsypo.cz/
Metodická podpora pro školy
Webináře projektu (YouTube)
Metodické příručky projektu (výstupy z metodických kabinetů)
Pro školy se začínajícími učiteli
Podpora pro školy se začínajícími učiteli
Uvádějící učitel
Začínající a uvádějící učitel v mojí škole
Seznam doporučené literatury


Aktuality:
Nové metodické kabinety hledají aktivní učitele cizích jazyků, dějepisu a občanské nauky
Metodické kabinety, které spojují učitele jednoho předmětu z různých škol, se aktuálně rozšiřuj…
Metodické kabinety přinášejí učitelům zdarma další praktické tipy do výuky
Metodické kabinety, které fungují od roku 2019 a které aktuálně sdružují více než 2500 učitelů, nově…
Letní online škola SYPO: „Vzdělávejte se kdykoliv a kdekoliv“
Chcete se i v létě vzdělávat v oborových didaktikách? Oblíbili jste si webináře projektu S…
Bezpečnost a digitální kompetence aneb Metodika v OrgPad není problém
OrgPad se ve školách využívá jako digitální nástroj pro tvorbu myšlenkových map. Nabízí širokou škál…
Věnovat čas začínajícímu učiteli se vyplatí
Vstup do pedagogické profese je klíčovým a náročným obdobím pro každého začínajícího učitele, kdy do…
Pískoviště ke vzájemnému sdílení pro učitele
Chybí Vám sdílení s kolegy? Potřebujete novou inspiraci do výuky? Přijďte na online pískoviště,…