Asociace speciálních pedagogů nabízí pomoc ukrajinským dětem
8. 3. 2022Válečná situace a nedobrovolné opuštění domova, často i svých blízkých, s sebou zákonitě přináší traumata. Ta se pochopitelně v současné do více
Válečná situace a nedobrovolné opuštění domova, často i svých blízkých, s sebou zákonitě přináší traumata. Ta se pochopitelně v současné do více
Termín a čas debaty Online debata se uskuteční v pondělí 7. března 2022 od 9:45 – 12:00. Diskuse se zúčastní Petr Gazdík, ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Kolář, bývalý velvyslanec v USA a Rusku Otakar Foltýn, odborník v oblasti bezpečnosti a mezinárodního práva Michael Romancov, politický geograf soustředící se na Rusko a Ukrajinu Bob Kartous, odborník na téma dezinformace více
Metodický materiál „Vzdělávání ukrajinských dětí v ČR“ je určený pro mateřské, základní, střední a vyšší odborné školy a jejich zřizovatele. Rea více
Slovo ministra školství, mládeže a tělovýchovy Petra Gazdíka Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli, dovoluji si Vás informovat, že v návaznosti na aktuální dění na Ukrajině a příchod ukrajinských občanů do ČR pro Vás Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo informační a metodickou podporu. Situace se vyvíjí každým dnem a my všichni budeme muset flexibilně více
Celý text příručky v PDF více
"Agresivní napadení Ukrajiny ruskou armádou nenechalo chladným prakticky žádného občana České republiky a je jasné, že tento neomluvitelný akt agrese ovlivní více či méně život každého z nás. Válka přináší zlo, mrtvé, zraněné, škody na duších i majetku, a to ruku v ruce s nenávistí, nepřátelstvím a destrukcí mezilidských vztahů. Chtěl bych Vás všechny tímto naléhavě požádat, abyste více
Každý vztah potřebuje péči a zájem obou stran, aby fungoval. Zásadním kořením pro něj jsou vzájemný respekt, dialog a spolupráce. Platí to i pro vztah rodina - škola, který je důležitý pro to, aby se tyto dva světy propojily v jeden, kde se dobře učí i vyučuje. Efektivní komunikace a spolupráce mezi učitelem a rodiči více
Shrnutí hlavních zjištění Počty žáků na základních a středních školách s potřebou podpory Jedním z cílů sledování a hodnocení dopadů distanční výuky v základních a středních školách je ověřit, do jaké míry se daří pomocí doučovacích aktivit zlepšit znalosti a dovednosti žáků, a tím podpořit efektivitu jejich vzdělávacího procesu. Odhad z konce školního roku 2020/2021, více
Obsah výroční zprávy Úvodní slovo ústředního školního inspektora (str. 3) Přehled inspekční činnosti ve školním roce 2020/2021 (str. 10), Předškolní vzdělávání (str. 12), Základní vzdělávání (str. 58), Střední vzdělávání (str. 94), Základní umělecké vzdělávání (str. 124), Zařízení pro výkon ústavní nebo chranné výchovy (str. 132), Školská poradenská zařízení (str. 146), Systémový projekt Komplexní systém hodnocení více
Metodika šetření Metodika šetření, které bylo realizováno v období od listopadu 2019 do října 2020 a pokračovalo v období měsíců dubna a května 2021, je založena na konceptu případových studií třinácti vybraných základních škol (dále jen „škola“), ve kterých byla provedena tematicky zaměřená inspekční činnost. Výběr těchto škol byl založen na jejich úspěšnosti jednak v více