Vyhlášena výzva SPOLU PO COVIDU
17. 6. 2021Kontaktní osoba: Mgr. Tomáš Masár, tel: 234 815 234, mobil: 777 462 155, email: tomas.masar@msmt.cz V termínu 22.6. - 29.6. 2021 prosím preferujte e-mailové dotazy. více
Kontaktní osoba: Mgr. Tomáš Masár, tel: 234 815 234, mobil: 777 462 155, email: tomas.masar@msmt.cz V termínu 22.6. - 29.6. 2021 prosím preferujte e-mailové dotazy. více
Podrobné informace: Informace k předkládání žádostí o zařazení soutěže či přehlídky na informativní seznam Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro školní rok 2021/2022 (pdf) Kontaktní osoba: PhDr. Petr Jansa, tel: 234 815 474, email: Petr.Jansa@msmt.cz Prosím preferujte e-mailové dotazy. více
Obsah stránky Úvodní informace Důležitá zjištění Doporučení pro školy, zřizovatele a MŠMT Tematická zpráva Úvodní informace Od nástupu pandemie nemoci covid-19 na jaře roku 2020 se ČŠI systematicky věnuje sledovánía vyhodnocování realizace distančního vzdělávání. Mezi hlavní tematické zprávy ČŠI reflektující průběh distančního vzdělávání jsou tyto: na základních a středních školách vydala ČŠI v květnu 2020 více
Pro publikaci byly vybrány čtyři příklady ze čtyřiceti případů škol, které se s řešením problémů, se kterými si samy nevěděly rady, vypořádaly nakonec tímto způsobem. Tyto příklady jsou zároveň představiteli 4 typů případů, u kterých se využití případové konference ve škole ukazuje vhodné. Případová konference není žádným univerzálním postupem, kterým situaci vyřešíme, když získáme pro spolupráci potřebné více
Mateřské školy se chystají na nové přírůstky, zápisy dětí proběhly v první polovině května. V souvislosti s příjmem dětí uspořádal střední článek podpory pro ředitele mateřinek pilotních okresů 24. května online konzultaci. více
Počítače a technika hraje v dnešní době prim. Digitalizace se díky pandemii velmi rychle zavedla i do našich škol, kde se s ní snažíme, tu lépe, tu hůře, sžít a vyrovnat. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy na podzim 2020 schválilo a připravilo v rámci realizace nové národní Strategie 2030+ projekt pokusného ověřování kombinovaného vzdělávání. Mimo jiné je to reakce na zprávy České školní více
Dokument sleduje příčiny předčasných odchodů ze vzdělávání napříč jednotlivými oblastmi intervence projektu P-KAP a vždy nabízí ke každé oblasti také alespoň jeden příklad z praxe, jak s tímto problémem bojovat. Mezi možné příčiny předčasných odchodů patří: Čtenářská a matematická gramotnost neúspěch u maturitní zkoušky (nedostatečná průřezová podpora rozvoje čtenářské gramotnosti – projeví se např. i u slovních úloh z matematiky) Digitální kompetence učitelů, kteří dokážou s prudkým vývojem digitálních více
Změny provedené v RVP se dotkly jak odborné části, tak i ekonomického vzdělávání a je připravena i nová koncepce informatického vzdělávání – ta se týká pouze oboru vzdělání Informační technologie a také škol zařazených do pokusného ověřování. Každé této části se dopodrobna věnuje celá sekce webových stránek. Jsou zde k dispozici informace o tom, co konkrétně se mění a krom jiného i kontakty na odborné garanty, více
Rádi bychom se s vámi touto formou podělili o novinky z právě probíhajících procesů týkajících se reformy pregraduálního vzdělávání učitelů. Přikládáme také několik inspirativních podnětů o přípravě učitelů ze zahraničí – konkrétně z Kanady a z Rakouska. více
Na jaře 2021 se koná poslední série pravidelných setkávání učitelů MŠ a ZŠ napříč obory, předměty, aprobacemi a zkušenostmi z výuky. Tato společenství praxe pořádá projekt PPUČ (Podpora práce učitelů) Národního pedagogického institutu ČR v rámci své kampaně Gramotnosti.pro život - Učíme v souvislostech. více